27/06/2023

Het afgelopen Lionsjaar was een periode van mooie bijdragen door LionsClub Bernheze aan de lokale initiatieven. Het motto 'we serve' stond centraal bij een reeks projecten, variërend van kledingdonaties tot gezellige huiskamerbijeenkomsten.

De Kledingbank ’t Bernhezer Pakhuijs in Nistelrode

De Kledingbank ’t Bernhezer Pakhuijs in Nistelrode, een uniek burgerinitiatief, werd financieel ondersteund door de club. De Kledingbank biedt kleding aan gezinnen die zich in moeilijke financiële situaties bevinden, waardoor zij een cruciale rol spelen in de gemeenschap.

lichtshow Winter Glow Light & Music in Zorgcentrum Laarstede in Nistelrode

December was de tijd voor de jaarlijkse lichtshow Winter Glow Light & Music in Zorgcentrum Laarstede in Nistelrode. Toen de oorspronkelijke sponsor zich op het laatste moment terugtrok, sprong LionsClub in de bres, met een bijdrage uit de spendingkas en extra cadeaubonnen gesponsord door Van Tilburg Mode & Sport.

Huiskamerproject 'De Stuik' Vorstenbosch

In Vorstenbosch werd het Huiskamerproject 'De Stuik' ondersteund. Dit project, georganiseerd door de Stichting Zorgvoorzieningen Vorstenbosch, bevordert de leefbaarheid in de gemeenschap. De Huiskamer is elke vrijdag geopend voor alle inwoners, jong en oud, en biedt een ruimte voor gezellige gesprekken, het lezen van de krant, of gewoon om contact te leggen met anderen.

Repair Café in Heesch

Ook het Repair Café in Heesch kreeg steun van de LionsClub. Dit initiatief geeft allerlei gebruiksvoorwerpen een tweede leven en draagt bij aan duurzaamheid. Vrijwilligers repareren kapotte voorwerpen, van favoriete schemerlampen tot houten meubels, allemaal kosteloos voor de gemeenschap.

Met deze initiatieven hoopt de LionsClub Bernheze gedurende het jaar een beetje bijgedragen te hebben aan de verbetering van de levenskwaliteit binnen de gemeenschap.