26/06/2023

De Meierij Classic is een unieke, terugkerende toertocht waar klassieke, bijzondere en elektrische auto's door de schilderachtige landschappen van Brabant rijden. De tocht wordt gezamenlijk georganiseerd door de Lions Clubs Bernheze en ’s-Hertogenbosch-Rosmalen. De rally is niet alleen een viering van de autogeschiedenis, maar ook een kans om bij te dragen aan lokale goede doelen.

Lustrumeditie

Op 21 mei 2023 werd de lustrumeditie van de Meierij Classic gevierd. Deze editie was de vijfde op rij, volgend op de zeer succesvolle edities van 2011, 2013, 2015 en 2017.

3 goede doelen

De opbrengsten van de Meierij Classic 2023 werden verdeeld tussen de Stichting Tim uit Schijndel en de Vincentiusverenigingen uit Sint Michielsgestel en Den Bosch. De Stichting Tim zet zich in voor kinderen en jongvolwassenen met complexe gedragsproblematieken, terwijl de Vincentiusverenigingen zich inzetten voor mensen in armoede.

Meierij Classic 2023

Met de Meierij Classic 2023 is er niet alleen sprake van een vermakelijke toertocht, maar ook een bijdrage aan de maatschappij door de opbrengsten te doneren aan organisaties die er echt toe doen. Met het organiseren van deze lustrumeditie blijven de Lions Clubs Bernheze en ’s-Hertogenbosch-Rosmalen zich inzetten voor goede lokale doelen.

De deelnemers, vrijwilligers en organisatoren kijken terug op een succesvolle editie van de Meierij Classic en kijken uit naar de volgende edities. Het lustrum van de toertocht toont aan hoe samenwerking tussen Lions Clubs mooie evenementen tot gevolg kan hebben.