18/09/2023

NISTELRODE - Ondanks de buien die de golfers op de Golfbaan ' The Duke'  in Nistelrode overvielen, bleef hun spirit ongebroken tijdens de 21ste editie van het Bernheze Golf Open. Het evenement, georganiseerd door Lionsclub Bernheze, had als doel om geld in te zamelen voor de kindervakantieweken in de gemeente Bernheze.

De uitdagingen van het weer weerhielden de deelnemers er niet van om hun 18 holes te voltooien. En tot ieders verrassing verscheen er in de middag zelfs een zonnetje door de wolken.

Terwijl er in diverse categorieën werd gestreden, wist Geert Vissers de spotlight te pakken met een indrukwekkende 78 slagen, waarmee hij de overduidelijke kampioen van het Bernheze Open werd. "Een fantastische prestatie, zeker gezien deze weersomstandigheden," merkte een van zijn medespelers op.

Hoewel het toernooi in de loop der jaren is uitgegroeid tot een geliefde sporttraditie, blijft de onderliggende missie helder: steun bieden aan de kindervakantieweken. Dit jaar konden met de inspanningen van de deelnemers en de vrijgevigheid van de sponsoren een cheque van maar liefst 4.000,- euro worden overgedragen. Een trotse Peter van den Burght, de Loins-president, overhandigde dit bedrag aan vertegenwoordigers van alle kernen van de gemeente.

En na de sportieve inspanningen was er tijd voor ontspanning: een voortreffelijk diner, bereid door de 'keukenpiraten' van de Duke. "Een perfecte afsluiting van een gedenkwaardige dag," aldus een tevreden golfer.

Lionsclub Bernheze bedankt Golfbaan ' The Duke'  voor hun enorme gastvrijheid en de mogelijkheid om dit te kunnen organiseren.